Qui més bé ens pot explicar Sant Vicenç

Avui hem trobat interessant compartir amb vosaltres les paraules que va pronunciar la nostra Regidora Teresa Ferre, en l’acte de campanya que es va dur a terme ahir a la Cala Sant Vicenç. Perquè ningú millor que ella ens pot donar un punt de vista polític de la situació en que es troba tan preuat racó de Pollença

Perquè una cosa és omplir-se la boca d’estimar la Cala i no haver fet res per ella quan has governat, o omplir-se la boca des de l’oposició sense tenir coneixament de primera ma del que succeix i una molt diferent és el que ens va explicar la nostra nº4 a la llista municipal Teresa Ferre, qui ha bregat per la Cala en tant sols 10 mesos com ningú ho ha fet amb molt de temps.
Foto 11-5-15 18 16 56

Bon vespre a tots i a totes.

Primer de tot, agrair la vostra presència, que em donarà l’oportunitat de contar-vos i explicar-vos el que han estat aquests darrers mesos com Delegada de la Cala de Sant Vicenç.

Tenc la Delegació des de juliol de l’any passat. Jo coneixia aquest indret com qualsevol que ve a passar el dia, a dinar, a la platja. Sempre he pensat que és un lloc molt especial, d’aquells que ja no en queden.

Però la meva sorpresa va ser quan, començant a investigar i recollir informació per saber a quin punt estava la feina que s’havia fet i on l’havia de reprendre jo, vaig veure que la Cala és l’ànec lleig (el patito feo) de Pollença. I que, tant i tant que tothom anomenava la Cala als discursos, les coses seguien, any rere any, com sempre i no hi havia una implicació seriosa i valenta.

He de fer menció especial a l’Associació de Veïns. Des del primer moment que ens vàrem posar en contacte la comunicació i el diàleg ha estat constant. Molt bona feina la d’en Jordi, el nostre company, que em passava fotos de desperfectes i feines a fer, la qual cosa em permetia passar-les a l’àrea de serveis a fi d’arreglar de manera urgent el més important.

Al mes d’octubre es va aprovar per plenari el “Pla integral de millores de la Cala Sant Vicenç”, per unanimitat de tots els grups que conformen el consistori. Em pos a fer feina en aquest sentit i em top amb la burocràcia i l’administració pública, que és lentíssima i complicada. Vaig demanar a l’advocat de l’Ajuntament un informe jurídic de l’estat de la Cala i l’havia de tenir a final de gener; no em va arribar. Els tècnics de l’Ajuntament estan saturats i vàrem optar per comanar un estudi COMPLET de l’estat actual a una empresa externa. Però segons la llei pública, per fer el CONTRACTE DE SERVEIS adient son necessaris informes tècnics de l’arquitecte, l’enginyer, advocat, etc. de l’Ajuntament. Per tant, tornam a ser allà mateix. Seguirem insistint per tal de trobar una solució i posar en marxa aquest tan necessari PLA INTEGRAL. Ben segur que ho aconseguirem.

Altres temes que us vull comentar:

– Església. Pertany registralment al Bisbat. La meva intenció era enviar una carta al Bisbat per tenir reunió i veure com podíem arreglar el tema. És una pena que estigui en l’estat que és troba. El batle em va dir que en tenia una reunió prevista per tractar tots els temes pendents del municipi i que ja m’ho diria. Encara no en sé res.

– PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA: vaig intentar posar una partida al pressupost 2015 just per Cala; l’interventor em va dir que no es pot fer, que les despeses es quantifiquen en clau municipal, no Moll, Pollença poble i Cala.

– ADMINISTRACIONS IMPLICADES: cal una reunió urgent amb Costes; hi ha temes que no són d’àmbit solament municipal. Depenen de Costes i s’ha de ser perseverant amb la resolució de problemes.

– AIGUA. Tot i ser una necessitat i un encert l’actuació d’EMSER, trobam que la forma i els temps no han estat adequats. Hi ha feines que s’han de preveure amb temps i s’han de informar els usuaris degudament; no pot ser que el mes de maig els carrers estiguin a xeicats, amb els hotels oberts i les cases llogades.

– LLUM: a instància de l’Interventor, s’ha canviat la companyia que comercialitza el subministre elèctric, per tema d’estalvi. Però per fer-ho, s’han hagut de fer nous contractes d’ampliació de potència perquè la contractada no era suficient. Per això ara no estan totes els fanals encesos, vàrem optar per repartir l’enllumenat; l’altra opció era tenir totes els fanals apagats que la nova contractació estigués resolta i funcionàs com cal. Ara mateix hi ha una reunió pendent amb l’empresa subministradora en CLAU D’URGÈNCIA, per deixar el tema resolt tot d’una.

– IB3. És un tema tècnic. Estam al damunt per tal de solucionar-ho com més aviat millor. Ens varen assegurar que no hi hauria cap problema, però a hores d’ara no es veu IB3 a la Cala.

Mirau, ara que estic totalment assabentada de tot el que passa a la Cala i ho tenc més o manco per mà em sabria molt de greu no poder continuar amb la feina i la tasca que he començat. Els tècnics de l’Ajuntament ja em coneixen i jo a ells. Només he tengut 10 mesos i no he tengut temps de demostrar el que som capaç de fer per la Cala. Ben segur que hagués pogut fer més, és clar que sí. És molta feina i complicada en el sentit de què no depèn d’un mateix arreglar tot el que és tan important i urgent pel benestar dels santvicenters, però amb una bona dosi de voluntat i perseverança es pot fer.

Soc la número 4 de la llista del PI Pollença. Necessit 1.200 vots per entrar al nou consistori a partir del proper juny i poder continuar amb la feina que hem començat, tant jo com el meu grup, a fer per la Cala. Per això, m’agradaria comptar amb la vostra confiança perquè per nosaltres la Cala de Sant Vicenç ja és un repte personal, allò que s’ha de fer i no pot esperar més.

I una altra cosa vull remarcar: l’experiència m’ha demostrat que el més eficient, allò que ens ajuda a solucionar problemes amb rapidesa, es EL FIL DIRECTE AMB LA GENT, tenir un canal de comunicació directe amb els veïns, reunions periòdiques on ens pugueu exposar problemes i dubtes i nosaltres, des de l’Administració els puguem resoldre tot d’una sense esperar a què tornin més grossos i siguin més difícils d’arreglar.

Moltes gràcies per tot. Ha estat un plaer estar tan a prop dels santvicenters aquests mesos. Esper i desitj seguir a prop de voltros si m’ho permeteu amb el vostre suport.

FEINES EN MARXA I EN PROCÉS DE RESOLUCIÓ IMMEDIATA:

– Març/15: enviades una vintena de cartes als propietaris particulars de solars i jardins en estat de deixadesa. L’Ajuntament es compromet a netejar els solars i espais municipals.

– Llevada dutxa Cala Clara, devora hotel Niu, totalment obsoleta.

– Posar dutxes a les casetes dels banys de les platges.

– Posar baranes a l’escala de Cala Molins i passarel·les per gent gran i amb problemes de mobilitat a les 2 cales.

– Canviar barana Maressar per més alta per motius de seguretat.

– Policia: revisar discs circulació viària; posar baden al carrer Temporal per reduir velocitat de circulació dels cotxes.

– Llevar 2 pàrquings a Cala Barques i substituir-los per un de bicis i un per motos.

– Tema fanals. Revisar i unificar els fanals, per fases.

– Instal·lar un parc infantil i un per la gent gran.

– Repàs de pintura, general i de tràfic.

– Cal insistir en la neteja i manteniment general de la Cala de Sant Vicenç.

One response to “Qui més bé ens pot explicar Sant Vicenç

Deixa un comentari

