“Línea verde” una aplicació de participació ciutadana

foto

El Regidor del PI Martí Roca promou una nova aplicació per tal de fomentar la participació ciutadana i a la vegada millorar l’atenció de l’area de Serveis. Els veïns es podran descarregar una aplicació mòbil per fer arribar les incidències, no serà necessari que s’identifiquin

Serà tan senzill com anar pel carrer, trobar un clot, una paperera plena o un contenidor brut, treure el mòbil i fotografiar-ho, afegir un comentari, si es vol fer, i després enviar-ho a través de l’aplicació mòbil, el responsable ho rebrà en temps real. L’objectiu, és incentivar la participació ciutadana entre els veïnats de Pollença. Gràcies a aquesta iniciativa, els pllencins podran comunicar les incidències que detectin en l’equipament urbà del municipi i també podran fer consultes de caire ambiental.

Per baixar-se l’aplicació es podran connectar a la web municipal (www.ajpollenca.net)  també descarregant-la des de Play Store o APP Store, la descàrrega és gratuïta.  L’usuari s’haurà de registrar, tot i que després, a l’hora de comunicar les incidències no caldrà tornar-ho a fer. Aquestes arribaran de forma anònima al seu destí.

Per comunicar una incidència, només cal seleccionar la categoria: neteja de carrers, papereres, residus, mobles i voluminosos, arbrat viari, plagues, enllumenat públic vehicles abandonats, platges o aigua potable. Per geolocalització, l’aplicació s’encarrega de detectar de forma automàtica l’adreça exacta què se situa la mateixa. L’usuari també pot fer-ho manualment si decideix enviar l’avís en un altre moment des d’un altre lloc. L’aplicació permet adjuntar una fotografia de la incidència amb una breu descripció. Un cop enviada la denuncia, el responsable o responsables nomenats per l’Ajuntament rebran notificació de la mateixa, amb el dia i l’hora en que van ser enviades.

A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada i si en el termini de dos dies no s’ha realitzat cap moviment s’activen les alertes. Els tècnics estan obligats a notificar als veïnats els canvis d’estat de la seva incidència, d’aquí la necessitat d’establir alarmes, i de fer un seguiment a totes i cada una de les incidències remeses. A més, aquesta eina també ens servirà per agilitzar la coordinació entre departaments en la comunicació de tasques pendents. A través de l’aplicació, els veïnats també podran plantejar qualsevol tipus de consulta a nivell mediambiental. Un equip d’experts en la matèria, donarà resposta en un termini màxim de 24 hores, perquè això sigui possible des de l’Àrea de Medi Ambient han estat preparant les preguntes que més freqüentment acostumen a contestar.

En Martí convidaa tots els pollencins i pollencines a fer ús d’aquesta nova eina, ja que la participació dels veíns és clau per a la millora de l’aspecte del municipi i qualitat dels serveis que es presten des de l’Ajuntament. De fet aquestes foren les motivacions que l’han duit a promoure aquesta iniciativa extesa a moltes ciutats de l’estat però que de moment només poden gaudir els veins de 4 municipis a les Illes, entre ells Pollença.

5 responses to ““Línea verde” una aplicació de participació ciutadana

  1. Retroenllaç: 12 mesos 12 articles |·

  2. Hi ha gent que nomes sab predicar, feis feine i passau d’aquesta tropa. Arreglau el poble que hi fa falta, ja sigui amb el rellotja , les campanes, l’asfalt o les zones esportives.

  3. Bon dia Miquel (des del 3/9/2013)
    En primer lloc agraïm la teva participació en el nostre bloc i que estiguis tan pendent d’ell, però la veritat és que les dades que ens dónes, més enllà de què puguin o no ser certes, ja ens la dóna el Taulell de tasques i estadístiques de woordpress. Igualment et podem dir que tu, amb els teus comentaris, has estat més actiu aquests darrers mesos amb el nom de “Miquel” que amb altres pseudònims i èpoques de l’any des de 2011.
    Per altra banda t’informam que tenim altres vies de comunicació com Facebook i Twitter (a la capçalera hi ha els enllaços directes) que utilitzam per donar informacions més breus i del dia a dia, això sí, allà no podràs fer comentaris des de l’anonimat, que tampoc és que ens molesti que ho facis d’amagat.
    Del tema de la imputació d’en Miquel us hem donat tota la informació que tenim i que el procés judicial ens permet donar. Com sempre hem fet anirem informant i també desmentint informacions fraudulentes així com vagi evolucionat di procés. Tant de bo altres casos que tenim dins l’Ajuntament de Pollença fessin el mateix.

  4. Cualque cosa passa a n’aquest poble quan s’està dins l’equip de govern, ja de sobte la informació que se dóna als ciutadans se redueix. Clar exemple és aquest blog, ja que si comparam els articles dels mesos d’octubre i novembre de 2011 i 2012, respecte del 2013, veim que aquest any s’han reduit un 40% els articles publicats cada mes. Això en plena “batalla” contra el TIL i amb un regidor imputat.
    Haurieu de demanar al batle que vos recomani una cap de premsa.

  5. Bona feina, cal aprofitar més les noves tecnologies per acostar els ciutadans a l’ajuntament.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s