Hem tornat perdre el Correu!

Des de Convergència per les Illes Pollença, volem denunciar el nostre mal estat i el nostre recolzament a tots les pollencines i pollencins usuaris del transport públic que es veuen afectats novament per uns canvis de horaris sense to ni so que va dur a terme des de fa dos anys el TIB en temporada d’hivern.

Ja va ser motiu de denuncia l’any passat quant des de Convergència pes les Illes Pollença plantejarem i presentarem una moció al ple del consistori en relació a aquets mateixos fets, moció aprovada per unanimitat dels membres del ple.

Però una vegada més les mocions i les queixes des ciutadans, són ignorades per l’equip de govern i el batlle, qui a manifestat que varies ocasions que les mocions aprovades al municipi no li preocupen gaire.

Aquesta vegada una cinquantena de pollencines i pollencins, molts d’ells estudiantes de la UIB i altres que tenen el lloc de feina a la capital mallorquina, s’han ajuntat per recollir firmes i presentar d’avant els responsables del TIB, una queixa pels canvis de horaris, ja que els consideren del tot il·lògics i completament perjudicials per als usuaris, ja que s’han eliminat combinacions de bus i freqüències que estaven completament plenes.

Una vegada més, aquest grup de gent vol adreçar la seva petició al Batle perquè medi en el tema.

Des de Convergència per les Illes Pollença, esperam que el Batle  escolti les peticions dels seus conciutadans, que faci cas a les mocions aprovades i que demana els seus companys de partit, que governen la nostra comunitat, que pensin amb els ciutadans.

A més, Convergència per les Illes Pollença realitzarà una pregunta sobre aquesta problemàtica per tal que ens puguin explicar per què no han fet res per solucionar el problema.

Annexa: Aquesta fou la moció aprovada:

EXPOSAM:

El poble de Pollença per la seva condició geogràfica ha condicionat des de sempre el moviment de la població entre els nuclis urbans principals i cap a altres municipis. La gent de Pollença ha hagut de fer us del transport particular durant anys per les mancances de servei públic del que disposava el municipi. Transport que no està a disposició de tothom.

Quant es va establir el servei del TIB, junt amb la nova empresa concessionària del servei de Correu a Pollença, el transport públic a Pollença va sofrir una considerable millora. Aquesta millora, juntament amb l’increment dels preus de la benzina han motivat a molta de gent a fer us d’aquets servei per a desplaçar-se als seus llocs de feina.

Aquest principi d’any ha començat amb una modificació dels horaris habituals del Bus, fet que ha provocat molts de problemes als usuaris del servei, ja que aquests horaris no s’ajusten a les necessitats dels usuaris i els creen problemes de desplaçament.

Tenim exemples de molta gent que s’ha de desplaçar a Palma a diari per començar la seva tasca a les 8 o les 9 del mati (hores habituals d’iniciar la feina a n’ aquesta comunitat) o que acaben a les 2 o les 3 (hores també habituals), i aquesta han d’arribades a Palma amb moltíssima antelació o han de esperar fins a una hora por poder tornar a casa (fets que amb l’antic horari no passaven)

Ben igual que gent de port de Pollença que fan feina a Pollença i que han perdut les combinacions que fins ara els duien a la feina a hores acceptables. Tenim el cas de PRODIS on els usuaris que comencen  entre les 8:30 o les 9 han d’arribar al lloc del feina les 7:30 o prop de les 10, condicionant moltes de les activitats del centre.

 PER TOTS AQUESTS FETS DEMANAM A L’AJUNTAMENT DE POLLENÇA QUE:

Es posi en contacte amb els responsables del servei per fer-lis arribar aquest malestar dels usuaris, (la majoria dels quals també ho ha comunicat per mitjà de fulles de reclamacions) i faci pressió perquè els horaris siguin revisats i s’adeqüin a les necessitats dels usuaris, que es en si, la finalitat d’aquets serveis.

Els horaris que hi havia fins a les hores s’adaptaven molt mes a tots els tipus d’usuaris. Ara en el cas dels que fan feina a Palma o hi estudien i comencen a les 8, han d’agafar el correu que surt a les 6’30 per arribar a Palma damunt les 7’10 i haver de perdre temps fins a les 8 (això deixant de banda que els busos no son lo puntuals que eren abans ja que solen arribar en retras. Hi ha hagut gent que ha hagut de modificar la seva jornada laboral per començar a les 7’30 i acabar a les 14’30 ja que el correu surt a les 15’00 i sinó no hi arriben i el següent no es fins a les 17’15. Amb els horaris d’abans hi havia un correu a les 14’15 i un ales 15’15 horari que feia que la gent pogués sortir de la feina quan tocava i poder arribar al correu a temps.

Els al·lots que estudien a l’institut d’Inca han hagut de xerrar amb la direcció del centre ja que des de que han baratat els horaris arriben 10 minuts tard cada dia lo que implica una amonestació si no s’expliquin quin es el motiu que a mes està fora de les seves mans.

Per altra banda, cal fer costar també, que aquesta línia Palma Pollença sempre va molt plena, sobretot amb l’arribada del bon temps. Amb els horaris antics ja passava que alguns dels usuaris habituals del servei havien de quedar a Palma i esperar al següent bus  ja que aquest s’omplirà. A això ara se l’hi a d’afegir que ara hi ha manco combinacions i ja de per si el correu va mes ple, que ara ha de passar per l’estació d’Inca, per l’hospital i encara mes per l’institut. Dubte de que tota aquesta gent pugui pujar al bus.

Per altra banda s’ha passat de fer el trajecte de 45 minuts a estar una hora i deu minuts en fer-lo, lo que sumat a l’hora que ens hem d’aixecar per agafar el correu fa que sigui molt feixuc.

Sempre s’ha fet propaganda  de que s’havia d’emprar el servei públic sobretot per temes de contaminació i ara pareix que se volen carregar aquest passant uns horaris que no s’adapten a gaire gent. Tal vegada abans d’haver fet el canvi s’hauria d’haver passat una enquesta als usuaris i així haguessin vist que era lo que anava millor a la gent. La persona que ha posat els horaris nou se ben cert que ni tan sols va mirar el registre de les màquines dels bitllets per saber la gent que emprava el servei a cada viatge.

A sobre a l’estació intermodal no els han volgut donar fulls de reclamació per poder dur als usuaris de inca que no tenen oficina, si els volen emplenar els fan anar a Palma a fer-ho a la estació Intermodal.

Advertisements

2 responses to “Hem tornat perdre el Correu!

  1. Quin ajuntament més patetic, encare no han fet res que beneficí a la gent de Pollença. Els pagesos morts, la gent amb problemes per sortir del poble a fer feina, mortes les festes, morta la fira, no cuidam el turisme i els de l’equip de govern entre seure amb els seus iPads pels bars de Pollenç, alguns mes de 21 dies de vacances o desfilant pel jutjats mentre Pollença tot s’enva a norris.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s