Transport a Balears. Servei Públic?


Avui us presentam una moció que feim comptes dur juntament amb Lliga Regionalista, Unió Menorquina i Es Nou Partit d’Eivissa, als propers plens dels Ajuntament dels pobles on algun dels partits hi tengui representació. No cal dir que el fet que ens du a fer aquest tipus de reivindicacions en ple s.XXI, per tan sols intentar equiparar els serveis dels ciutadans de les Illes amb els de la resta de l’estat, no és més que un reflexa de l’inutilitat que suposa per les illes tenir els seus representants baix les sigles dels partits de Madrid.

El problema del transport constitueix el principal obstacle al creixement econòmic i a la sortida de la crisi a Menorca i Evissa, essent també un problema de gran magnitud a la resta de les illes de les Balears.

La dependència d’un transport aeri car i ineficient afecta tant als ciutadans individuals de Mallorca, Menorca i Evissa que veuen els seus drets fortament disminuïts i en situació de desavantatge en relació a la resta de ciutadans de l’Estat Espanyol, com al món empresarial en general,  .

També cal deixar clara una de les més importants conseqüències de les dificultats de comunicació aèries, com és la incapacitat del sector turístic per reeixir de la crisi econòmica, per assolir majors quotes de mercat i de qualitat, i esdevenir el motor econòmic de Mallorca, Menorca i Evissa proporcionant majors nivells d’ocupació i qualificació als treballadors.

Qualsevol que vulgui venir/anar a Mallorca, Menorca i Evissa ho ha de fer a un preu tant alt que la majoria acaba senzillament per no venir/anar. La qualitat de l’oferta turística d’allotjaments i complementària va minvant paulatinament per poder competir en preus, la rendibilitat de les empreses cada cop és menor, i cal una inversió milionària de doblers públics en forma de convenis amb els touroperadors per a poder mantenir uns nivells mínims de visitants.

Resulta evident que la insularitat i la manca de connexions aèries és un dels principals factors que porten a aquesta enorme davallada i als problemes actuals per capgirar la situació malgrat els esforços dels empresaris.

Cal recordar que L’Aeroport de PALMA DE MALLORCA, s’ha convertit en un important Hub de l’Europa del sud. Només l’any passat hi van passar 11 milions de passatgers. Aquesta important infraestructura, hauria de servir per connectar els passatgers que viatgen a través de  Mallorca a la resta de les Illes i als menorquins/eivissencs amb les múltiples connexions nacionals i internacionals que opera.  Tanmateix, en la actualitat no és així, donat que el trasllat des de Palma cap a les altres Illes, encareix de manera escandalosa el trajecte pel visitant a la vegada que impedeix allò que hauria d’esser normal: la mobilitat natural entre ciutadans de la mateixa Comunitat.

La crisi econòmica i multitud de factors han provocat la desaparició d’algunes companyies aèries que havien col·laborat a mantenir una certa connectivitat entre les diferents illes de les Balears i entre aquestes i el continent. Això, ha agreujat un desequilibri i una desigualtat, arribant-se  a parlar fins i tot de “doble insularitat”, que exigeix l’obligació legal de compensar o corregir.

L’obligació de Servei Públic (OSP) i el descompte de resident, que inicialment preveien compensar o corregir aquesta injusta situació que pateixen els ciutadans insulars ha estat un disfraç per incrementar els preus finals, de tal manera que aquests son massa elevats pels residents i senzillament inasumibles pels no residents. Es per això que la nostra indústria turística, única generadora de riquesa es troba en una situació de falta de competitivitat, resultant en una cada vegada més gran dificultat per el manteniment de l’activitat econòmica i l’empobriment dels residents.

En virtut de tot això, i amb l’objectiu de:

–       Que els residents a Les Illes Balears millorarien millorin la seva qualitat de vida i la igualarien igualin a la resta de ciutadans de l’Estat Espanyol.

–       Fer que els habitants de la Península i d’altres països puguin viatjar a Mallorca, Menorca i a Eivissa  com a visitants, generant amb aixó una gran activitat econòmica.

–       L’aeroport de Palma de Mallorca pugui ser considerat com un real i efectiu “hub” – un punt de connexions –  fet que facilitaria l’aparició de vols de codi compartit, fet amb el que qualsevol persona des del seu aeroport d’origen podria facturar fins a Menorca i Eivissa només canviant d’avió a Palma. Això representaria la vinguda a Menorca i Eivissa de turistes de multitud de nacionalitats que ara mateix no els és possible,

ES PROPOSA L’APROVACIÓ DE LA SEGÜENT MOCIÓ, que es concreta en els següents punts:

  1. L’Administració competent, en principi el Ministeri de Foment, hauria de cobrir el servei de connexió aeri entre illes i entre illes i la Península amb una NOVA OSP, declarant  un concurs públic per a la mateixa.
  2. En el plec de condicions han de figurar clarament els orígens i destinacions, els horaris, les freqüències mínimes i una definició acurada de la qualitat del servei.
  3. El cost per a l’usuari ha de quedar especificat en base a UNA TARIFA PLANA I UNIVERSAL de 30 euros per als desplaçaments entre illes.

L’Administració competent, el Ministeri de Foment, haurà d’aportar com a dotació econòmica al concurs la quantitat equivalent a la que paga pel 50% de descompte per residència.

Anuncis

One response to “Transport a Balears. Servei Públic?

  1. En pataco es dedicava a fer fotos i video als manifestants. La historia es repeteix

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s