Comissió de festes 2012 (II)

Ahir hi havia la segona reunió de la comissió de festes a la sala de Plens de l’Ajuntament. Per part de l’equip de govern hi assistiren Miquel Llobeta, Maria Cerdà i posteriorment el Batle que es va incorporar començada la reunió. Com ja va passar en l’anterior reunió es troba a faltar l’assistència del regidor delegat de la Cala Sant Vicenç, perquè si senyor enguany si que l’Ajuntament organitzarà les festes d’aquest bell nucli de població, tot i que pel que pareix el seu delegat encare no se n’ha temut. Per part de la resta de grups que formen el consistori hi va assistir en Toni Cànaves del PSOE, Mgule Sanchez d’A i el nostre regidor Joan Ramon Mateu.

Podríem dir que els primers 45 minuts es va debatre enfront a la data a fixar les eleccions als càrrecs del simulacre de Moros i Cristians. Si bé en la primera reunió es va fixar el 13 de juliol com a dia dels comicis, ahir l’equip Govern va dir que convendria arretrassar-les al dia 20. Mal explicant els motius per part del regidor de festes i amb l’esperada incapacitat, de com a responsables de la vila, prendre decisions, governar en definitiva, i davant el rebuig que expressaven membres de la comissió que han tengut l’honor d’haver representat alguns dels personatges del simulacre que al·legaven que el temps era molt just per fer els preparatius i que a més se’ls hi robaven dies per gaudir. El regidor de festes cometé l’error de proposar que es votàs entre els dos dies. Just després d’aquesta votació arriba el batle, que després de desdir, com ja va passar a la primera reunió a Llobeta i donant arguments més o manco clars de perquè s’havia de retrassar una setmana, ja que coincideix amb un acte que es preveu multitudinari. El Batle per fi agafà la pella pel mànec i tot i desafortunada actitud davant aquells que apel·laven a que ser personatge del simulacre era molt especial, va dir que és feia dia 20.

També en el tema de les eleccions es decidí que es prendran mesures per tal d’assegurar que la gent podrà votar sense el tradicional assetjament d’algun dels candidats, com passava darrerament i que havia provocat moltes queixes tant d’altres candidats com de votants. Per evitar això pareix esser que se faran reunions amb els candidats i a més s’estudiarà la manera de fer diferents recorreguts per tal de tenir un major control i llibertat a l’hora de votar. També s’exigira el DNI o document equivalent i la presencia del votant.

L’altra tema que podríem dir que va acaparar la resta de la reunió va ser el dia de Marx Fresca. En aquesta ocasió la proposta del regidor era posar-la divendres 28. Alguns membres de la comissió recordaven al regidor que l’any passat ho va posposar de diumenge a dissabte al·legant que la gent que feia feina li anava millor ja que solen lliurar en diumenge. Per això i sobre tot a proposta d’alguns dels assistents i en especial del batle es proposar tornar a fer-ho el 31 de juliol i d’alguna manera ja deixar-la fixa en aquest dia per la resta d’anys.

Pereix ser que l’única motivació que tenia l’any passat per no fer Marxa Fresca el 31 com era habitual era no fer res com ho havia fet abans el seu predecessor en el càrrec de regidor de Festes, el nostre regidor Miquel Ramon.

Pel que fa a la resta del programa no hi ha gaire cosa a destacar i els actes seran similars als de l’any passat.

La reunió però va finalitzar amb una bona aportació del nostre company Joan Llorenç Bota, que va treure un tema que pel que es va veure després molta gent era de la mateixa opinió. Es tractava de mirar de aplicar alguna mesura de control sobre professionals i aficionats de la fotografia i vídeo durant les festes en general i en especial durant el combat. Com es va poder sentir per part de diferents membres de la comissió i en especial dels que han estat càrrecs coincidien que realment deslluïen el combat i que a més provocaven algunes situacions de perill. Varen sortir diferents propostes per a tal de controlar-ho i regular-ho i l’equip de govern es va comprometre a estudiar-ho ja per enguany mateix.

En referència a aquest tema es va fer extensible a altres celebracions com per exemple la mes recent el Corpus. Ja que de cada cop es fa més difícil poder gaudir d’aquets actes per part del públic.

About these ads

5 responses to “Comissió de festes 2012 (II)

  1. Hola Catalina.

    Dir que creiem que tens molta de raó amb tot lo que dius, per això des de la Comisió de festes es va decidir fer canvis en el sistema de votació per evitar tot això que antetjes tu i moltes persones mes.

    En primer lloc només podran votar les persones que venguin amb el seu DNI i no se podrà votar per la padrina la dona o el tio, o hi vas amb el DNI en persona o no votes.

    En segon lloc es farà un circuit per votar per evitar sortides de paperetes coaccions etc.

    No se trauran paperetes ni se donaran a ningú mes que el moment de votar.

    Be això es tot els que se va plantejar a la Comisió, crec que si se dur endavant la cosa pot començar a millorar bastant.

    Un saludo

  2. Bones,

    He enviat aquest text a tots el grups polítics amb bloc, per que esteu assabentats d’aquesta situació. Vos convid a publicar el meu text o que vosaltres mateixos contrasteu la meva informació i també ho denuncieu. Me sap greu no poder firmar el text, però fa dos anys, els mateixos que anomeno més abaix, per demanar-lis que aturassin, el mateix vespre dins Ca’n Moixet m’agrediren a mi i al meu marit va haver d’esser traslladat a urgències amb ferides importants. La veritat es que tenc por a les represalies, però també crec que es un fet que el poble ho ha de saber, tots els candidats han de participar amb les mateixes oportunitats i sinó s’ha de denunciar.

    Per favor, tan sols publicau el text, gracies.

    Text

    Quan xerram de la Patrona, no tan sols pensam amb un dia, xerram de tot un cúmul de moments i tradicions que tots els Pollencins ens afanyam a conservar perquè aquesta festa nostra no perdi la seva essència. La primera d’aquestes celebracions en la qual ja començam a sentir que ja arriba la setmana de festes Pollencines son les votacions i amb aquest dia vull centrar les línies que venen a continuació. No entraré a valorar el sistema de elecció de càrrecs, fins ara tenim votacions, però si m’agradaria qüestionar la forma en que aquestes es celebren. Si ens remuntam fa uns anys, quan es celebraven a Monti-Sión, alla on la gent votava i desprès quedava, crec que tot funcionava de manera mes o menys correcte, el problema que avui plantejaré, s’accentua amb el canvi d’ubicació. Com a qualsevol votacions democràtiques, tots el candidats estan en el seu dret de fer campanya i captar el màxim de vots possibles per complir el somni de representar un dels càrrecs del simulacre de moros i cristians. Fer una bona campanya es un factor important per guanyar, molts dels candidats la fan durant tot l’any per quan arribi el dia acumular el màxim de vots possibles. Però arribat el dia de les votacions, l’hora de la veritat, aquest dia la campanya ja s’ha d’haver acabat i desgraciadament en aquest moments no es així. Ja fa un bon grapat d’anys que la cosa va de mal en pitjor, ja que hi ha colles d’amics dels candidats que es dediquen a extorsionar a la gent que va a votar, perquè voti al seu candidat i no als altres. Aquest problema ja s’havia xerrat i estava al corrent l’actual regidor de festes, ja que molts de candidats que per vergonya i respecte, no duen a terme aquestes practiques, s’havien queixat anys anteriors. Lluny de solucionar el problema, l’any passat, un altre cop, tothom podia anar a collir un grapat de paperetes i marcar-les, agobiant a la gent perquè votes als qui ells volien. Estratègicament repartits, era impossible anar a votar sense que t’aturassin tres o quatre vegades amb una papereta marcada, si no et veien molt convençut, fins i tot no tenien cap problema amb acompanyar-te a la urna. Davant les queixes dels candidats, prop les 19:00 el nou regidor va ordenar que ja no es donassin més grapats de paperetes i com diuen, feta la llei, feta la trampa, tot el temps les mateixes persones anaven a cercar paperetes, sense que cap dels que estaven a la taula els hi digues res. Al cap de varies hores de començar les votacions, et podies trobar a diferents bars de Pollença, alguns d’aquest joves repartint les seves paperetes, a davant l’església anticipant-se a l’entrada al recinte, tot això sense deixar de banda que també estaven perfectament coordinats a l’àrea de les votacions al mateix temps. Al.lotets mes joves, ancians i fins i tot magrebins empadronats a Pollença eren les víctimes principals. Els lectors poden pensar, que la gent quan va a votar, ho te clar, però crec que realment no es així, ja que molta gent va a votar per compromís a una persona o grup per representar un càrrec o càrrecs i els altres no ho tenen clar fins al moment d’esser allà i veure els altres candidats que no tenen clar a quin votar, no es pot influenciar de cap manera aquesta decisió. A tal punt arriba aquesta manipulació, que inclús es posen d’acord candidatures de Joan Mas, amb candidatures de Moros i ja donen “pack completo” de paperetes marcades als seus coneguts, per aixi fer pinya. Senyors, això es inadmissible! Si tenim unes eleccions, ens hem d’assegurar que siguin democràtiques i lliures. Son molts els candidats i tots tenen la mateixa il.lusió. Basta veure que n’hi ha que es presenten any rera any i han d’assistir a aquest espectacle dantesc sense poder fer res. Deman al Sr. Regidor, comissió de festes, Sr. Batle o aquí pertoqui que cessi aquesta situació pel be de tots i sobretot d’aquesta festa. Esper que enguany, puguem anar a votar tots tranquils!

    Molts d’anys i bones festes de La Patrona a tots!

  3. El tema de les votacions crec que s’ho haurien de mirar, des de que es fa a la Plaça Vella, votar sense que te assetgin es impossible. L’any passat el meus tios que son persones majors (també tenen la vista bastant fotuda), varen anar a votar i els hi volien colar una papereta “uns al.lots molt aguts” que els hi digueren que aquell era el seu candidat quan de veres no ho era, si no hi arrib a esser jo, els enganen de mala manera. Més o menys tothom sap quines pandilles son, però hi ha gent que no te vergonya…

  4. El que crida l´atenció es com el Batle deixa en evidència el regidor de festes. Com es pot rebaixar tan a un company de partit?. Me pareix de vergonya, ja no sols la total i absoluta improvització que caracteritza el govern municipal del PP i la Lliga, també com es maltracta a companys que, amb encert o desencert, intentan portar la seva àrea de responsabilitat de la millor manera. El senyor Llobeta, en un any ja el coneixem i no tenim gaires expectatives de que millori però el tracte que li està donant el Batle, Tomeu Cifre, es incomprensible.

  5. Les festes no se com els hi sortiran ara bé aquest equip de govern és un vertader festival!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s