Al·legacions a l’OVP

Avui publicam les al·legacions que ha presentat el nostre grup municipal, CiU per Pollença, a la nova ordenança d’Ocupació de la Via Pública.


1. La necessitat de la creació d’un annex elaborat per la Policia i pels tècnics
municipals allà on quedi regulada la possibilitat de l’ocupació en taules i
cadires de la via pública en aquells casos on hi ha l’incompliment de
l’ordenança.

2. La necessitat d’un punt a on quedi en claredat quina serà la distribució dels
metres que poden ocupar dos locals quan coincideixen en una zona en
possibilitat de ser ocupat per més de un local. (Relació façana, relació
places interiors i la seva fòrmula) Considerant com a prioritat la quantitat de
places interiors de les que el local disposa.

3. La necessitat de regular el criteri d’ocupació en claredat, generalitzant en
tots els casos si només es pot ocupar davant de la façana de local o per el
contrari si pot també ocupar la façana veïna.

4. Mantenir la mateixa proporcionalitat a tots els espais a on s’han delimitat
les zones susceptibles d’ocupació, ( ha d’existir el mateix % en tots els
casos)

5. Disminuir la zona succestible d’ocupacio de la Plaça Major, ja que en
proporcionalitat és la que més ocupació disposa.

6. Possibilitar a tots els veïnats de gaudir de les mateixes possibilitats
d’ocupació de la Plaça Major i no només delimitar-ho a un costat de la Plaça.

7. Segons l’article 5, punt 4, obliguen a una ocupació mínima de 9 mesos,
consideram que el període mínim hauria des ser de 7 mesos i no de 9.

8. Segons l’article 5 punt 5, les sol licituds s’han de fer abans del mes ·
d’octubre, el primer que hi ha d’haver és una transitòria per les sol licituds ·
d’aquesta temporada; i segon. La manca de resposta administrativa no pot ser
negativa per l´administrat i més si tenim en compte que si aquests no fan les
sol licituds dins el mes d´octubre la conseqüència és no poder ser admeses i ·
arxivades sense més tràmit (Article 7, punr 4). Els nous negocis en cap moment
podrien tenir ocupació de la via.

9. Segons l’article 7 punt 10 s’ha de pagar les taxes abans de la concessió de la
llicència, consideram oportú que sigui fraccionat, ja que en cas negatiu s’hauran
de tornar els diners i si es fa una part en el moment de la sol licitud i l’altre en el ·
moment de la concessió aquest problema no existiria.

10. A l’article 8 es parla de la neteja una vegada finalitzada la llicència. En cap moment
de l’ordenança es parla de la neteja durant la llicència. No parla de retirar les
cadires ni les taules durant el vespres ni la seva retirada els dies de mercat o per
les festes (Patrona). Consideram oportú que en quedi constància.

11. L’article 9 ens informa de quins seran els casos de les denegacions, exceptuant la
denagació per impagament i de permisos, la resta, ens trobam que si no es fa un
altre regulació tècnica, (sol licitada ja al punt 1 d’aquestes al legacions) Només · ·
tendran permís d’ocupació aquells locals confrontants a les zones susceptibles
d’ocupació indicades en els Planols.

12. Donar la possibilitat de posar tarimes al mateix nivell de la voravia, així aquest
desnivell desapareix i a més la zona d’ocupació quedarà molt més delimitada.

13. A l’article 13 hi ha punts duplicats. En cas de mantenir-se, en cas de coincidència o
compartir zones per part de dos establiments, hi ha contradicció amb els criteris
previst a l´article 13.4 i l´article 30.

14. La necessitat de la creació de un article que reguli l’OVP durant les festes
patronals, per tal d’evitar problemes a les actuacions que es realitzen a les Places.

15. Marcar diferents criteris de l’horari de tancament de terrasses, ja que un municipi
com Pollença i a més en tres nuclis urbans, podem considerar que les seves zones
no totes tenen les mateixes característiques.

About these ads

4 responses to “Al·legacions a l’OVP

  1. En el proper Ple municipal volen crear una Comissió de Crisi, per avaluar l´impacte d´aquesta damunt el nostra municipi i cercar possibles solucions. Idò me pareix be. Però vull veure els seus efectes practics i la seva valentia. La primera mesura després de constituir la comissió (algu va dir que si vols que una cosa no funcioni s´ha de crear una comissió), hauria de ser la dimissió de la regidora de turisme per inútil (sense paliatiu). Com una persona, amb dedicació exclusiva, pot no haver sol.licitat les banderes blaves relatives a la qualitat de les platges del municipi?. Això no te cap tipus de justificació. Sap la senyora regidora de turisme quanta gent a perjudicat amb la seva nul.la diligència?. Moltes guies turístiques utilitzen com a referència les banderes blaves i sense referència no hi ha visita i sense visita no hi ha consum de serveis.

  2. En un lloc normal la dimissió de la regidora de turisme seria immediata per vaga, per no sabre a quin actes va , per fer mal a l’economia del poble, etc.
    Dimissió ja

  3. A que encara es retira l’ordenança i no és posa en marxa per aquest estiu?
    Una mostra més de la manca d’organització i de previsió de l’actual equip de govern.
    Encara que ho han intentat no com el ridícul que ha fet la regidora de turisme que ja ni demana les banderes blaves, per si de cas no li donen, ara si que és segur que no ens les donen gràcies per la seva inoperància

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s